måndag 9 juli 2012

Jävla ponny !!


Dagens planer blev lite omvänt idag, inte varit hemma så det blev ridning nu på kvällen istället.
Iaf skulle vi ta lite dressyr i sommarhagen (barbacka) och bara jobba igen lite i skritt och trav.
Men ponny jäveln hade andra planer, hann skritta i 5-10 min och skulle precis börja trava när han kör världens bock race till toppen av hagen med mig fastklämd på honom! Haha! Arg som ett bi försöker jag vända honom och vi skrittar neråt igen, så efter 20 meter sneglar han lite åt höger sätter full gas, bockar och vänder, sitter kvar fem meter kanske innan jag flyger ner i backen landar på högerföten och vrider till knät och får krypa undan i leran för att inte bli träffad av två hovar som glatt bockar iväg! Sedan när jag är på väg upp till honom igen är han helt galen ställer sig rakt upp innan jag kommer fram.
Hoppar upp igen och skrittar bestämt ner till (den platta delen av hagen) igen och vänder där och skrittar hem!! Det var ett ordentligt pass han fick idag som ni hör... Men ville inte riskera att åka av igen och jag hade ganska ont i både knät och fingret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar