söndag 1 juli 2012

Raka hästen sommartid.


Vad är er åsikt om detta?

Jag har själv inte så mkt erfarenhet utav just detta då jag alltid haft ponnysar med väldigt kort päls. Men NollColl har nästan vinter päls nu, det räcker att man är ute och skrittar och travar 300 m så är han svettig under sadeln. Därför tänkte jag köra med klippmaskinen imorgon.
Klippte honom även förra sommaren vid den här tiden och det var inga problem, känns schystare mot hästen att han blir av med pälsen.

Har läst lite på bukefalos om just detta och alla har sina åsikter på gott och ont.
Så df vill jag höra er åsikt i det hela !! :)
Nollan har ju lite sommareksem redan från början, men han kommer självklart gå med mer flugtäcke de varma dagarna och smörjer in honom de gör jag redan mot alla insekter när de behövs.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar