torsdag 2 augusti 2012

Hejsan !


Det var ett tag sedan nu ....eller....!?
Väldigt ledsen för den, men har haft fult upp hela tiden och ingen blogg lust för fem öre. Tre hästar ska ridas varje dag plus allt där till.
Aragon håller för tillfället på att sättas igång sakta men säkert för att komma på rätt spår. Medan NollColl fortfarande går på raka spår rids även Källstorps Uzzi för att hitta rätt igen.
Hard work, men jag hoppas att det lönar sig i slutändan!
'
Sedan börjar även skolan om mindre än två veckor, blandade känslor och en osäker Angelica som inte vet vad hon vill...
Står och väger på om det är bättre här hemma, möjligheterna och framför allt träningarna. Jag menar inte att jag tvekar på skolan eller vännerna där eftersom det är toppen, men det är just hästen som gör hela processen så mkt svårare...

Jag sitter och rider på en femåring på 169 cm som är stor och ganska svår riden. Så jag behöver verkligen all hjälp jag kan få med att sätta grunderna och hitta takt och tempo, eftersom jag är så himla rädd för att rida sönder honom.
Vill komma långt på denna häst men om jag tänker tillbaka på förra terminen kändes det inte som om vi kommer göra det!
Även en sådan sak som planering utav träning, jag personligen gör oftast veckoschema för mina hästar för att de ska få så mkt variation som möjligt, men att få reda på vad man ska göra tjugo minuter innan lektionen börjar funkar inte riktigt.  Sedan vill inte jag sitta och nöta i ett ridhus sju dagar i veckan. Men det är så det blir om man har lektioner tre/fyra dagar i vecka och kanske vill känna lite på sin häst utan att en tränare står i mitten och hela tiden säga vad man ska göra.
Sedan kan vissa lektioner vara jätte bra men det finns ingen tränare där som tänker på dagsformen och var och en för sig utan man är bara en av alla andra, och alla kan inte ligga på toppen alltid.
Dock finns det en tränare, älskar att träna för Johan Lundin (men han är ju bara inhyrd för att ha terrängträning)
Medan det finns "vissa" som bara går efter vad som står i böckerna och allt annat är fel.

Just därför känns det bättre här hemma just nu för här kan jag bestämma över mina egna hästar, ingen annan som bestämmer vad jag ska göra och inte göra. Även självförtroendet är mkt bättre här och jag kan känna mig stolt över vad jag gjort/gör. Dock nere på skolan det blir lite som en maktkamp om vem som rider bättre än den andra och det sänker än faktiskt lite då man känner sig sämre än vad man kanske är.

Btw, detta blev ett lite längre inlägg än vad jag hade tänkt mig men kände stor lust att skriva det. Dock får ni ursäkta att det kan vara lite osammanhängande då jag skriver det mitt i natten  ;)

Ne nu väntar sängen för min del GodNatt!!! :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar