måndag 6 augusti 2012

Jävlar vilken häst jag sitter på !


Sa kanske inget om det igår men jag åkte iväg och hopptränade idag. Helt nytt ställe och hästen sköter sig som om han aldrig varit någon annan stans.
Vi körde lite som om det var 'tävling då vi hoppade fram individuellt och sedan hoppade en bana på valfri höjd.
Jag valde att hoppa 90 cm då han inte varit igång så länge och jag ville inte göra detta till en jobbig grej för honom. Inga svårigheter här precis, kom kanske lite kort in i komdin men det var bara att trycka till lite till B hindret så var det inga problem.
Efter detta var det "hoppträning" om man nu ska kalla det det. Vi tog några svårigheter med banan och lite svårare linjer.
Efter detta höjde vi upp och hoppade, avslutade på en trippelbarr på ca 120 och det klipper han som ingenting jävla ponnyhäst.

Men det roligaste var verkligen hur Ulf bara stod där och jahaa? Och sedan frågade vf jag valde att hoppa 90 cm som han bara slarvar och går så okoncentrerat på. Vad ska jag säga... Jo han har ju vilat en månad såå... ja...!

Måste säga att jag tror att vilan var väll behövlig för min lilla häst som nu går med föl mage, men bättre det än en sliten femåring. :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar